ПОЛОЖЕННЯ
про організацію учнiвського самоврядування в Херсонській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4
Херсонської міської ради
І. Загальнi положення
1.1. Організація учнівського самоврядування у Херсонській загальноосвітні школі І-ІІІ ступенів №4 Херсонської міської ради, як процес організації учнями життєдіяльності свого колективу, керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту".
1.2. Організація учнівського самоврядування базується на демократичних засадах у поєднанні з національними та загальнолюдськими принципами і спрямована на:
- формування і розвиток соціально-активної особистості, виховання патріота суверенної України з глибоко усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості;
- забезпечення і захист прав інтересів учнів, підвищення у них інтересу до знань;
- розвиток здібностей обдарованих учнів відповідно до їх нахилів;
- пропаганду здорового способу життя;
- запобігання негативним проявам в учнівському середовищі;
- організацію дозвільно-розважальної діяльності;
1.3. У своїй діяльності орган учнівського самоврядування керується чинним законодавством України, Статутом освітнього закладу та цим Положенням.
1.4. Учасниками організації учнівського самоврядування можуть бути всі учні навчального закладу
1.5. Учнівське самоврядування в закладі має назву – «Відродження».
1.6. Учнівське самоврядування «Відродження» пропагує дружні взаємини та співпрацю з різними громадськими об'єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності, співпрацює з педагогами і батьками.
1.7. Учнівське самоврядування «Відродження» має свою символіку
ІІ. Мета та завдання діяльності органів
учнівського самоврядування
1.8. Головною метою учнівського самоврядування є розвиток духовності, соціальної активності учнів, виховання в них почуття власної гідності, надання їм можливості виявити себе у громадській діяльності.
1.9. Завдання учнівського самоврядування:
· Забезпечувати і захищати права та інтереси здобувачів освіти на основі Статуту освітнього закладу, поширювати серед дітей інформацію про шляхи захисту своїх прав та свобод.
· Створювати умови для самореалізації дітей та учнівської молоді, залучення їх до участі у прийнятті рішень на рівні класу та освітнього закладу; формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодіння наукою управління.
· Сприяти всебічній реалізації дітьми та підлітками своїх інтересів, здібностей, прав та свобод на засадах загальнолюдських цінностей.
· Формувати навички самоврядування, соціальної активності і соціальної відповідальності у процесі практичної громадської діяльності.
· Згуртовувати учнів закладу для добрих, корисних, цікавих справ, розвитку їх творчих здібностей.
· Сприяти культурному розвитку, духовному збагаченню дітей та учнівської молоді закладу.
· Долучатись до розробки плану роботи закладу на навчальний рік.
ІII. Органи управління учнівського самоврядування
3.1.Загальношкільна учнівська конференція.
· Учнівська конференція - найвищий орган учнівського самоврядування в освітньому закладі, яка проводиться двічі на рік (на початку і наприкінці навчального року). Делегатів учнівської конференції обирають на класних зборах (5-9-ті класи).
· На учнівських конференціях затверджують склад уряду, обговорюють питання про структуру учнівського самоврядування.
Класні збори.
· Класні збори - орган учнівського самоврядування в класі. Його мета —розвиток учнівського самоврядування, згуртування учнівського колективу, вироблення в закладі організаторського досвіду, формування активної життєвої позиції.
· Класні збори обирають старосту класу, та актив. Основне завдання класних зборів — обговорення й вирішення питань життєдіяльності класного колективу. Збори відбуваються за потребою. Кожен учень класу має право виступати на зборах, виносити питання на обговорення, відстоювати свою думку.
Староста.
· Звітує про результати роботи на класних зборах, засіданнях парламенту;
· Староста є безпосереднім зв'язком між парламентом, колективом класу та класним керівником ( доводить до їхнього відома плани, завдання, рішення парламенту)
Рада міністрів.
· рада міністрів є виконавчим органом учнівського самоврядування;
· рада міністрів обирається на один навчальний рік і підзвітна учнівській конференції та Президенту;
· головним завданням Ради міністрів є розвиток соціальної активності учнів, виховання в них патріотичних почуттів до школи, надання можливості практично виявити себе в громадській діяльності;
· рада міністрів організовує роботу міністерств, підсумовує роботу за місяць, семестр, рік;
· рада міністрів сприяє виконанню учнями Статуту закладу та Правил поведінки учасників освітнього процесу;
· засідання ради проводиться один раз на місяць. На засіданні міністри звітують про роботу міністерств за даний період;
· рішення Ради Міністрів постійно висвітлюється прес-центром школи
· зв'язок Ради міністрів із класними колективами здійснюється через старост класів;
· педагогічний колектив надає допомогу Раді міністрів стосовно згуртування дитячого колективу, розвитку соціальної активності особистості, формування її творчих здібностей.
ІV. Основні напрями діяльності органів учнівського
cамоврядування
4.1. Міністерство екології:
· проводить заходи, спрямовані на формування екологічної культуру людини, її гармонійних стосунків з природою;
· охороняє довкілля, дбає про збереження шкільного майна;
· організовує проведення трудових операцій, десантів з благоустрою шкільної території;
· проводить Дні енергозбереження;
· проводить різноманітні екологічні акції.
4.2. Міністерство культури та естетики:
· проводить просвітницьку діяльність щодо підвищення рівня естетичної культури закладу;
· організовує змістовне дозвілля учнів школи;
· залучає учнів до підготовки і проведення творчих справ, культурно-масових заходів, конкурсів;
· співпрацює з шкільними гуртками художньо-естетичного напряму.
4.3. Міністерство спорту та здоров’я:
· забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей, дбає про охорону та зміцнення їхнього здоров'я;
· пропагує здоровий спосіб життя
· залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;
· організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи.
· співпрацює зі спортивними секціями та гуртками школи, ДЮІР та ДЮР.
4.4. Міністерство правопорядку:
· організовує рейди-перевірок;
· робота з порушниками дисципліни і порядку;
· контроль за відвідуванням занять учнями та запізненням ;
· перевірка дотримання учнями вимог Статуту гімназії та Правил поведінки учасників освітнього процесу;
· перевірка дотримання здобувачами освіти ділового стилю одягу;
· проведення просвітницької роботи з учнями з превентивної та правової тематики.
4.5. Міністерство милосердя та доброчесності:
· сприяє вихованню у здобувачів освіти готовності жити і діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності;
· організує проведення доброчинних заходів;
· організує допомогу літнім, малозабезпеченим людям, інвалідам, ветеранам ВВ війни і праці;
· співпрацює з організаціями «Червоний Хрест» та іншими благочинними організаціями міста, області;
4.6. Міністерство національної-патріотичного виховання:
· організовує пошукову роботу, збирання народознавчого матеріалу, вивчає традиції та звичаї українського народу;
· долучає дітей до народної творчості, вивчення культурно-духовного життя Херсонщини, України;
· пропагує серед учнів досягнення української національної та світової культури та літератури (відвідування театрів, музеїв);
4.7. Прес центр:
· проводить інформаційну і просвітницьку діяльність.
· забезпечує гласність у діяльності органів учнівського самоврядування;
· організовує випуск стінгазет, блискавок, листівок, оформлення стендів ;
· виступає організатором конкурсів учнівської літературної творчості;
· сприяє розміщенню інформації про діяльність учнівського самоврядування на вебсайті та у соц.мережі.
V. Органи учнівського cамоврядування мають право:
5.1. Брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
5.2. Проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;
5.3. Брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
5.4. Захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;
5.6. Вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;
5.7. Через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.