Положення про учнівське самоврядування


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про організацію учнiвського самоврядування в Херсонській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4

Херсонської міської ради

І. Загальнi положення

1.1.        Організація учнівського самоврядування у Херсонській загальноосвітні школі І-ІІІ ступенів №4 Херсонської міської ради, як процес організації учнями життєдіяльності свого колективу, керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту".

1.2.        Організація учнівського самоврядування базується на демократичних засадах у поєднанні з національними та загальнолюдськими принципами і спрямована на:

- формування і розвиток соціально-активної особистості, виховання патріота суверенної України з глибоко усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості;

- забезпечення і захист прав інтересів учнів, підвищення у них інтересу до знань;

- розвиток здібностей обдарованих учнів відповідно до їх нахилів;

- пропаганду здорового способу життя;

- запобігання негативним проявам в учнівському середовищі;

- організацію дозвільно-розважальної діяльності;

1.3.        У своїй діяльності орган учнівського самоврядування керується чинним законодавством України, Статутом освітнього закладу та цим Положенням.

1.4.        Учасниками організації учнівського самоврядування можуть бути всі учні навчального закладу

1.5.        Учнівське самоврядування в закладі має назву – «Відродження».

1.6.        Учнівське самоврядування «Відродження» пропагує дружні взаємини та співпрацю з різними громадськими об'єднаннями на прин­ципах взаємоповаги і незалежності, співпрацює з педагогами і батьками.

1.7.        Учнівське самоврядування «Відродження» має свою символіку

ІІ. Мета та завдання діяльності органів

учнівського самоврядування

1.8.        Головною метою учнівського самоврядування є розвиток духовності, соціальної активності учнів, виховання в них почуття власної гідності, надання їм можливості виявити себе у громадській діяльності.

1.9.        Завдання учнівського самоврядування:

·       Забезпечувати і захищати права та інтереси здобувачів освіти на основі Статуту освітнього закладу, поши­рювати серед дітей інформацію про шляхи захисту своїх прав та свобод.

·       Створювати умови для самореалізації дітей та учнівсь­кої молоді, залучення їх до участі у прийнятті рішень на рівні класу та освітнього закладу; формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодіння наукою управління.

·       Сприяти всебічній реалізації дітьми та підлітками своїх ін­тересів, здібностей, прав та свобод на засадах загальнолюдсь­ких цінностей.

·       Формувати навички самоврядування, соціальної актив­ності і соціальної відповідальності у процесі практичної гро­мадської діяльності.

·       Згуртовувати учнів закладу для добрих, ко­рисних, цікавих справ, розвитку їх творчих здібностей.

·       Сприяти культурному розвитку, духовному збагаченню дітей та учнівської молоді закладу.

·       Долучатись до розробки плану роботи закладу на навчальний рік.

ІII. Органи управління учнівського самоврядування

3.1.Загальношкільна учнівська конференція. 

·       Учнівська конференція - найвищий орган учнівського  самоврядування в освітньому закладі, яка проводиться двічі на рік                    (на початку і наприкінці  навчального року). Делегатів учнівської конференції обирають на класних  зборах (5-9-ті класи). 

·        На учнівських конференціях затверджують склад уряду, обговорюють  питання про структуру учнівського самоврядування. 

Класні збори. 

·        Класні збори - орган учнівського самоврядування в класі. Його мета розвиток учнівського самоврядування, згуртування учнівського колективу,  вироблення в закладі організаторського досвіду, формування активної  життєвої позиції. 

·        Класні збори обирають старосту класу, та актив. Основне завдання класних  зборів — обговорення й вирішення питань життєдіяльності класного  колективу. Збори відбуваються за потребою. Кожен учень класу має право  виступати на зборах, виносити питання на обговорення, відстоювати свою  думку. 

Староста. 

·       Звітує про результати роботи на класних зборах,  засіданнях парламенту; 

·       Староста є безпосереднім зв'язком між парламентом, колективом класу  та класним керівником ( доводить до їхнього відома плани, завдання, рішення  парламенту) 

Рада міністрів. 

·       рада міністрів є виконавчим органом учнівського самоврядування

·       рада міністрів обирається на один навчальний рік і підзвітна учнівській  конференції та Президенту; 

·       головним завданням Ради міністрів є розвиток соціальної активності учнів,  виховання в них патріотичних почуттів до школи, надання можливості  практично виявити себе в громадській діяльності; 

·       рада міністрів організовує роботу міністерств, підсумовує роботу за місяць,  семестр, рік; 

·       рада міністрів сприяє виконанню учнями Статуту закладу та Правил  поведінки учасників освітнього процесу

·       засідання ради проводиться один раз на місяць. На засіданні міністри  звітують про роботу міністерств за даний період; 

·        рішення Ради Міністрів постійно висвітлюється прес-центром школи

·        зв'язок Ради міністрів із класними колективами здійснюється через старост  класів; 

·       педагогічний колектив надає допомогу Раді міністрів стосовно згуртування  дитячого колективу, розвитку соціальної активності особистості, формування  її творчих здібностей. 

ІV. Основні напрями діяльності органів учнівського

cамоврядування

4.1.                   Міністерство екології:

·       проводить заходи, спрямовані на формування екологічної культуру людини, її гармонійних стосунків з природою;

·       охороняє довкілля, дбає про збереження шкільного майна;

·       організовує проведення трудових операцій, десантів з благоустрою шкільної території;

·       проводить Дні енергозбереження;

·       проводить різноманітні екологічні акції.

4.2.                  Міністерство культури та естетики:

·     проводить просвітницьку діяльність щодо підвищення рівня естетичної  культури закладу

·     організовує змістовне дозвілля учнів школи

·     залучає учнів до підготовки і проведення творчих справ, культурно-масових  заходів, конкурсів; 

·     співпрацює з шкільними гуртками художньо-естетичного напряму. 

4.3.                   Міністерство спорту та здоров’я:

·       забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей, дбає про охорону та  зміцнення їхнього здоров'я; 

·       пропагує здоровий спосіб життя 

·       залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої  роботи; 

·       організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи. 

·       співпрацює зі спортивними секціями та гуртками школи, ДЮІР та ДЮР.

4.4.                  Міністерство правопорядку:

·     організовує рейди-перевірок; 

·         робота з порушниками дисципліни і порядку;  

·         контроль за відвідуванням занять учнями та запізненням

·         перевірка дотримання учнями вимог Статуту гімназії та Правил поведінки учасників освітнього процесу;

·         перевірка дотримання здобувачами освіти ділового стилю одягу;

·         проведення  просвітницької роботи з учнями з превентивної та правової тематики. 

4.5.                  Міністерство милосердя та доброчесності:

·       сприяє вихованню у здобувачів освіти готовності жити і діяти за принципами  гуманізму, милосердя, людяності; 

·       організує проведення доброчинних заходів; 

·       організує допомогу літнім, малозабезпеченим людям, інвалідам, ветеранам  ВВ війни і праці; 

·       співпрацює з організаціями «Червоний Хрест» та іншими благочинними організаціями міста, області; 

4.6.        Міністерство національної-патріотичного виховання:

·       організовує пошукову роботу, збирання народознавчого матеріалу, вивчає традиції та звичаї українського народу;

·       долучає дітей до народної творчості, вивчення культурно-духовного життя Херсонщини, України;

·       пропагує серед учнів досягнення української національної та світової культури та літератури (відвідування театрів, музеїв);

4.7.        Прес центр:

·       проводить інформаційну і просвітницьку діяльність. 

·       забезпечує гласність у діяльності органів учнівського самоврядування;

·       організовує випуск стінгазет, блискавок, листівок, оформлення стендів ;

·       виступає організатором конкурсів учнівської літературної творчості;

·       сприяє розміщенню інформації про діяльність учнівського  самоврядування на вебсайті та у соц.мережі. 

 

V. Органи учнівського cамоврядування мають право:

5.1.      Брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

5.2.      Проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;

5.3.      Брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

5.4.      Захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;

5.6.    Вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;

5.7.    Через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.